Terug naar Archipel Scholen

Theo Thijssen

Onze school bestaat uit 18 groepen. Elke groep heeft eigen leerkrachten. De groepen 3 tot en met 8 zijn homogeen samengesteld. In die groepen zitten dus kinderen van ongeveer gelijke leeftijd. De leerjaren 1 en 2 zijn op onze school samengevoegd tot basisgroepen.

Alle kinderen die net vier jaar zijn geworden starten in een startgroep tot ze voldoende gewend zijn aan school. Na een aantal maanden stromen de kinderen in groepjes door naar de basisgroepen, waar ze blijven tot ze naar groep 3 gaan.

In de onderbouw ligt het accent op het aanleren van de basisvaardigheden en de basiskennis. In de bovenbouw wordt naast verdieping en uitbreiding van de basisvaardigheden veel aandacht besteed aan de wereldoriënterende vakken, Engels en de voorbereiding op het voortgezet onderwijs.

Elke jaargroep heeft bij ons een zeer groot “leerstofbereik”, zodat wij aan leerlingen een brede zorg kunnen bieden. Naast de groepsleerkrachten hebben we twee zorgcoördinatoren, die speciaal belast zijn met de organisatie van de zorg voor kinderen die belemmering ondervinden in hun ontwikkeling. Zij onderzoeken leerlingen en organiseren eventueel extra hulp.

Voor meer informatie, bekijk ons privacybeleid.